Ştiri

Arhiva 2009  |  Arhiva 2008  |  Arhiva 2007  |  Arhiva 2006

20.12.2007: Prezentările de la prima întâlnire de monitoring

De aici puteţi descărca prezentările de la prima întâlnire de monitoring, care a avut loc la Cluj, în data de 8 decembrie 2007.

11.12.2007: Tragere la sorţi la intâlnirea anuală de monitoring

Prima întâlnire anuală de monitoring din cadrul programului MPC a avut loc în data de 8 decembrie la Cluj, la Facultatea de Biologie şi Geologie, Universitatea Babeş-Bolyai. Au participat circa 50 de persoane, în principal voluntari ai programului dar şi studenţi. Pe lângă prezentarea rezultatelor programului din anul 2007 au fost prezentate şi alte proiecte interesante din domeniul ornitologiei.
La sfârşit a avut loc o tragere la sorţi a unor cadouri pentru voluntarii care au trimis date în anii 2006 şi 2007. Fiecare pătrat monitorizat a însemnat un bilet în "pălăria" din care au fost extrase premiile. Câştigătorii sunt:

1. Marele premiu, un aparat GPS, Garmin eTrex Venture Cx: Puran Vasilica
2.
Atlasul EBCC al păsărilor clocitoare din Europa: Boboescu Iulian Zoltan
3.
Determinatorul ilustrat „Păsările din România şi Europa”: Iordache Daniela, Alexandru Stermin
4. Busole:
Ambrus László, Csép Antal, Baltag Emanuel Ştefan

04.12.2007: Situaţia păsărilor comune în Europa 2007

PECBM a publicat un nou raport despre situaţia speciilor comune din Europa. Broşura este a doua din seria care prezintă tendinţele şi indicii pentru 124 de specii comune din 20 de ţări din Europa, între anii 1980 şi 2005. Puteţi descărca broşura aici.

30.10.2007: Întâlnire Anuală de Monitoring

În data de 8 decembrie va avea loc prima Întâlnire anuală de monitoring la Cluj, unde vor fi prezentate rezultatele obţinute în anul 2007. Programul întâlnirii şi informaţii suplimentare puteţi descărca de aici.

10.10.2007: Sesiunea Ştiinţifică: Impactul Antropic Asupra Biodiversităţii (Iaşi)

Între 28 şi 30 septembrie Universitatea Alexandru Ioan Cuza (Facultatea de Biologie, Catedra de Zoologie-Ecologie)  împreună cu Muzeul de Istorie Naturală a organizat la Iaşi Sesiunea Ştiinţifică: Impactul Antropic Asupra Biodiversităţii. În cadrul sesiunii a fost prezentat Programul Monitorizarea Păsărilor Comune în România de către Szabó D. Zoltán şi Cristian Domşa.

14.09.2007: Prezentarea proiectului la Mediaş

La adunarea generală a membrilor SOR din Mediaş a fost prezentat şi programul "Monitorizarea Păsărilor Comune". Prezentarea se poate descărca de aici (pdf, 1MB).

10.05.2007: Pătratele de monitoring  în format Google Earth

Puteţi descărca pătratele noi alese în anul 2007 pentru programul de Monitorizare a Păsărilor Comune în format Google Earth, precum şi cele completate în 2006.

27.04.2007: Conferinţa "Bird Numbers 2007" din Chiavenna (Italia)

Săptămâna trecută, între 17 şi 22 aprilie a avut loc conferinţa organizaţiei EBCC (European Bird Census Council) cu titlul: "Bird Numbers 2007 –Monitoring for Conservation and Managament". Cei aproape 250 de participanţi au prezentat şi discutat pe mai multe secţiuni aspecte legate de monitorizarea păsărilor, estimări de abundenţă şi mărime a populaţiilor, proiecte de viitoare atlase de distribuţie, folosirea tehnicilor noi ca GIS şi imagini satelitare, metode statistice etc. Au fost prezentate mai multe programe de monitoring generice sau axate pe specii sau grupuri de specii. Programul "Monitorizarea Păsărilor Comune" din România a fost reprezentat de Szabó D. Zoltán şi Cristi Domşa, cu prezentarea: Common Bird Monitoring in Romania – the first year in 2006 (pdf, 2,8 MB).

12.03.2007: Broşură şi pliant pentru programul de monitoring

O broşură şi un pliant despre programul „Monitorizarea Păsărilor Comune” vor ieşi în curând de sub tipar. Cele două publicaţii au fost realizate în cadrul unui program internaţional care are ca scop întărirea capacităţii ONG-urilor de a folosi păsările sălbatice ca indicatori - finanţat prin programul GEF - SGP al UNDP. Variantele electronice (pdf) a celor două publicaţii se pot descărca de aici:
Broşură (7,4 MB)
Pliant (1,1 MB)

28.02.2007: Acord de cooperare

În urma unui acord semnat de Societatea Ornitologică Română, Asociaţia Pentru Protecţia Păsărilor şi a Naturii „Grupul Milvus” şi Facultatea de Biologie şi Geologie, Universitatea Babeş-Bolyai, începând din anul 2007 programul „Monitorizarea Păsărilor Comune” va fi realizat în cooperare de aceste trei organizaţii. Sperăm că acest lucru va duce la întărirea programului prin mărirea numărului de voluntari, extinderea acoperiri geografice şi a habitatelor monitorizate.

21.02.2007: Rezultatele programului din 2006

Analiza datelor primite de la dumneavoastră pentru Monitorizarea Păsărilor Comune a fost finalizată. Cele mai des întâlnite specii au fost: ciocârlia de câmp (Alauda arvensis), sfrânciocul roşiatic (Lanius collurio), coţofana (Pica pica), vrabia de casă (Passer domesticus), potârnichea (Coturnix coturnix), codobatura albă (Motacilla alba), vrabia de câmp (Passer montanus), graurul (Sturnus vulgaris), cucul (Cuculus canorus), presura galbenă (Emberiza citrinella), piţigoiul mare (Parus major), fazanul (Phasianus colchicus), silvia de câmp (Sylvia communis), mierla neagră (Turdus merula). Puteti descărca întregul raport aici.

Arhiva 2008  |  Arhiva 2007  |  Arhiva 2006